سیستم خنک کننده روغن

در اصل آسانسورهای هیدرولیك، دستگاههايي هستند که حرارت زیادی تولید ميکنند، به خاطر اینکه هنگام پايین آمدن آسانسور  انرژی ساکن  تبديل به انرژی حرکتی می گردد و قسمتی  از آن تبديل به گرما ميشود ، در نتیجه درجه گرما روغن بالا میرود. به علت رابطه دبي روغن به درجه گرمای آن، نصب آسانسورهای هیدرولیكي در ساختمانهای پررفت و آمد توصیه نميشود. اما در استفاده پر ترافیک و در زمانی که به علت نوع مهندسی ساختمان يا نیاز به جابه جايي اجسام و بارهای سنگین مجبور به استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی هستیم با توجه به بالا رفتن درجه گرما روغن و تغییر دبي روغن نیازبه سیستم تعديل درجه گرما روغن خواهد بود.

سیستمهای خنک کننده روغن(cooling system) با عملکرد فن و رادياتور نقش اصلی در برطرف کردن اين مشكل اجرا می کنند که در اين بخش به بررسي و نحوه نصب اين دستگاهها ميپردازيم.

اجزای اصلی سیستم خنک کننده:

1 - محل خروج روغن خنک شده

2- رادیاتور و فن

3- جعبه کنترل

4- پمپ مكنده مارپیچی کوپل شده با موتور

 5- محل ورود روغن گرم

 6- ترموستات قابل تنظیم

محل قرارگیری سیستم خنک کننده در موتور خانه:

به طور کلي کولینگ سیستم  روغن بايد به گونه ای در موتور خانه نصب شود که حداکثر تبادل گرمایی را با بیرون موتور خانه داشته باشد تا موجب گرم شدن موتورخانه نشود. در صورت عدم وجود دريچه تهويه هوا معمولا کولینگ سیستم  روغن کنار درب موتور خانه استقرار می یابد که در اين حالت بايد از ورق پانچ در ساخت درب

موتورخانه استفاده کرد.


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
6 + 3 = ?