کابین آسانسور

به اتاقی که مسافر، ماشین و یا بار را در خود ایمن نگه می دارد کابین آسانسور گفته می شود. کابین آسانسور از سه بخش اساسی به نام های یوک ،سکو،درب کابین و دیواره تشکیل شده است. چار چوب اصلی کابین را یوک می نامیم.نقش درب کابین نیز روشن است محافظت مسافر از برخورد با دیوار چاه آسانسور می باشد.مهم ترین بخش کابین را یوک کابین تشکیل می دهد زیرا قطعات عمده ای روی آن نصب می شود که به آن اشاره می شود. سیم بکسل ها به صورت مستقیم ویا پس از پیچیدن دور فلکه یا فلکه ای هرزگرد رو یا زیر کابین متصل گردند.کفشک های رولر یا لغزشی بر روی کابین وزیر آن نصب می گردند.طراحی و ساخت کابین باید به گونه ای باشد که هم محکم باشد و هم از نظر بالانس بودن هیچ گونه انحدایی در آن رخ ندهد.لذا در ساخت یوک باید بسیار دقت گردد رفع اشکال انحراف غیر ممکن نیست اما زحمت بسیاری دارد. دلیل ساخت کابین به صورت قطعه های کوچکتر  امکان مونتاژ راحت و سریع آن را در داخل چاه و باز کردن آن برای بیرون آوردن آن را به ما می دهد.

 کف کابین از جنس فولاد می باشد و برای کاهش صدا از مقداری چوب نیز استفاده می شود.ورق استفاده شده در سقف و کف کابین آسانسور فولاد به ضخامت حداقل 2 میلیمتر می باشد بدنه کابین نیز فولاد و ضخامت حداقل ان 1.5 میلیمتر می باشد.لته های کابین به عرض 30 تا40 سانتی متر و ارتفاع مفید آن حداقل 2 متر می باشد. لبه لته به مقدار 3.5 تا 4 سانتی متر برگشته تا امکان نصب در کابین و نیز پیچ و مهره کردن تمام قطعات را به ما دهد.

حد فاصل بین دیوار کابین و دیوار آسانسور باید حداکثر 5 سانتی متر باشد.فاصله بین کابین و یوک آن باید یا فنر ارتجاعی و یا لاستیک قرار گیرد تا هیچ گونه تکانه ای در هنگام حرکت متوجه مسافران قرار نگیرد.

تزیینات کف کابین می تواند سنگ یا سرمیک یا پوشش ضد خش بستگی به سلیقه دارد بدنه کابین نیز می تواند استیل و یا چوب و فرمیکا باشد.


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
1 + 1 = ?