رنکینگ الکسا چیست

الکسا سایتی است که در آن گرداوری اطلاعات ترافيک ديتا، در بستر اينترنت انجام میشود. قسمتی از اطلاعات این  سایت بطور رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد. از این جهت بسیاری از طراحان سایت از طریق الکسا تعداد بازدیدهای سایت‏های مختلف را آنالیز میکنند. این وب سایت میتواند تعداد کاربرانی را که در مدت شش ماهه آخر وارد صفحات سایت میشوند را بررسی کند. تنها با این شرایط که کاربران از  سایت الکسا وارد سایت شده باشند.

بعلاوه، وب سایت الکسا میتواند در زمینه فعالیت تجاری اثر گذار باشد که باعث ارتقا راندمان کاری شرکت‏ها میشود. اطلاعات و برخی نرم افزارهای رایگان که از طریق الکسا در اختیار کاربران و بازدیدکننده ‏ها قرار داده میشود، میتواند موجب ارتقا رتبه سایت شما شود. بنابراین میتوان گفت الکسا نقش بهینه سازی سایت نیز دارد.

نحوه عملکرد وب سایت الکسا

الکسا با استفاده از نوار ابزار نصب گردیده بر روی مرورگرها میتواند تعداد بازدید کننده ‏های سایت‏های مختلف را آنالیز نماید. وقتی که کاربران از طریق این سایت، جستجوهای اینترنتی خود را انجام میدهند، نوارابزار الکسا اطلاعات بازديد از هر سايت را به سرور مرکزي ارسال میکند و در اخر رتبه سایت اعلام میشود. لازم به توضیح است که این حرف به معنای تاثیر الکسا بر ارتقا رتبه سایت نیست. زیرا که موتورهای جستجو حساسیت زیادی برای رتبه بندی سایت‏ها دارند و نمی توانند با توجه به محاسبات الکسا، رتبه سایت‏ها را معین کنند. الکسا میتواند برای بهینه سازی به مدیران سایت‏ها کمک کند اما نمی تواند برآوردهای خود را در نتیجه گیری آخر گوگل دخیل کند.

بعضی طراحان سایت مي توانند با ثبت نام سايت خود در الکسا، مجوزهای لازم را برای سایت خود دریافت کنند و از اطلاعات آن استفاده کنند.  اکنون در رنکينگ الکسا در جهان، سایت‏هایی همچون گوگل،یاهو،یوتیوب و فیسبوک در راس قرار دارند. در کشور ایران، سایت‏های گوگل  بلاگ فا و یاهو در مقام اول تا سوم قرار گرفته و بیشترین کاربرد را در میان کاربران اینترنتی  ایران دارند.

بررسی رنکینگ سایت در الکسا

 

بررسی و آنالیز رنکینگ سايت در گوگل يكي از مطمئن ترین روشهای بررسي وضعيت وب در اينترنت به حساب می اید.  رتبه سايت در گوگل میتواند از 1 تا 100 و بالاتر باشد. به هر مقدار که این رتبه به عدد یک نزدیک تر باشد، وضعیت آن نیز بالاتر خواهد بود. برای مثال سایتی که دارای رتبه 11 است، نسبت به سایتی که رتبه 88 را به خود اختصاص داده است، رتبه بالاتری دارد. این مسئله میتواند در الکسا نیز بطور تقریبی مشخص شود. به بیان دیگر، اگر رتبه سایت X در الکسا 7 باشد و رتبه سایت Y، 55 باشد، میتوان چنین نتیجه گیری کرد که رتبه سایت X در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود. بدین ترتیب رنکینگ الکسا برای تجزیه و آنالیز رتبه سایت‏ها مورد استفاده قرار میگیرد.

در مواردی که هدف مدیران سایت بررسی کارکرد رقیبان در گوگل باشد، الکسا بهترین گزینه است. در عین حال نباید غافل شد که ممکن است بازدیدکننده ‏های سایت X همه از طریق الکسا وارد صفحات سایت شده باشند و همین عامل موجب برتری آن بر سایت Y شده باشد.

 

 

نکاتی جهت افزایش رنکینگ الکسا

از آنجا که الکسا به عنوان یک روش مطمئن برای بررسی رتبه سایت به شمار میرود و تنها زمانی میتوان به نتایج آن اعتماد کرد که اکثر بازدیدکنندگان از طریق آن وارد صفحات سایت شده باشند، از اینرو برای تشویق کاربران جهت استفاده از این سایت، باید همه سعی خود را به کار گرفت. به این منظور چندین روش پیشنهاد میکنیم که از طریق آنها میتوان استفاده از الکسا را در میان کاربران گسترش داد:

بارگذاری لینک دانلود الکسا در  سایت

بارگذاری مطالب و نوشته هایی در رابطه با امتیازات الکسا

استفاده از اطلاعات و نرم افزارهای الکسا و پیوند لینک آنها به منبع اصلی برای مراجعه بازدیدکنندگان به الکسا و آشنایی با این وبسایت

لینک دانلود http://www.alexa.com/toolbar

شرکت فنی و مهندسی هیدرو فربد صنعت


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
3 + 3 = ?