بالابر هیدرولیکی

                                                                               

                                                 

     به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از طرف مشتریان در مورد لوازم و قطعات مصرفی در بالابرها،مشتریان در زمان خرید بالابر هیدرولیکی ،فقط به قیمت ارزان آن توجه می کنند،وممکن است متوجه علت تفاوت قیمت یک بالابر ارزان قیمت با یک بالابر گران قیمت تر نشوند. به طور مثال در بالابرارزان از کاراسلینگ استفاده نمی شود.در بالابر هیدرولیکی ارزان از سیستم ترمز ایمنی استفاده نمی شود،در بالابرهای هیدرولیک ارزان از موتور هوا خنک استفاده می شود که سر و صدای خیلی زیادی ایجاد می کند.در محصول ارزان از شیر تک بوبین معمولی به جای شیر برقی استفاده می شود.یکی از مزیتهای مهم شیر برقی حرکت ملایم و نرم در لحظه استارت و زمان توقف می باشد.

    زمانی که تصمیم میگیریم با توجه به نیاز خود یک بالابر نصب کنیم ،شاید در نگاه اول با این تصور که این یک بالابر است و خطری ندارد ،جنبه ایمنی آن را در نظر نگیریم و خیلی ساده از کنار آن بگذریم . در صورتی که حتی اگر بالابر مورد نظر مخصوص حمل بار باشد باز هم باید سیستم ایمنی برای آن نصب شود و این قابلیت همیشه روی آن فعال باشد.

     با عمودی شدن هرچه بیشتر شهرها و افزایش ساختمان‌ های بلند نیاز انسان به انواع بالابر برای جا به جایی اشخاص، بارها، مصالح، ابزار، ماشین‌ها و … بیشتر می‌شود. به همین علت همه ما با انواع خاصی از بالابرها همیشه سر و کار داشته‌ایم. ساده‌ترین و در دسترس‌ترین آن‌ها آسانسورهایی است که در ساختمان‌ها وظیفه‌ی حمل و جا به جایی اشخاص را به عهده دارند. اما موارد استفاده‌ی بالابرها بسیار بیشتر از اینها است. به طوری که موجب شده یکی از وسایل مهم و کاربردی در انواع صنایع باشد. بالابرهای هیدرولیکی امروزه وظایف سنگینی را در ساختمان‌سازی، انواع صنایع و معادن،انبارها،فروشگاهها بر عهده دارند. به طوری که انواع مختلفی از این بالابرها برای کارکردهای مختلف ساخته شده است.

                                                                                 

     بالابرها پیشینه‌ی بسیار دوری دارند و شاید بتوان آن را از اولین انواع ماشین‌های دست‌ساز انسان دانست. در مصر باستان برای ساخت اهرام از این بالابرها استفاده می‌شده و ارشمیدس بالابری برای حمل یک نفر تا ارتفاع محدود را برای اولین بار ساخت. هرچند مخترع این ماشین بصورت علمی و به شکل و شیوه‌ای نزدیکتر به امروز دانشمندی به نام اتود بود که آسانسوری با قرقره و طناب و وزنه طراحی کرد. با پیشرفت هر روزه‌ی انسان انواع مختلف و پیشرفته‌تری از این ماشین ایجاد شد. تامپسون در سال 1850 اولین بالابر هیدرولیکی را اختراع کرد. امروزه گستردگی بالابرها به حدی رسیده که برای هر نوع کارکردی انواع مختلفی از آن‌ها در بازار موجود است.بالابر هیدرولیکی جک مستقیم از ایمن ترین بالابرهاست.

بالابر هیدرولیکی عموما از جک هیدرولیک،صفحه پلیت،کاراسلینگ و پاوریونیت تشکیل شده است،خود جک هیدرولیک از سیلندر و پیستون تشکیل شده است.

به قطعه استوانه ای شکل قسمت خارجی جک سیلندر گفته می شود،قسمت داخلی سیلندر باید خیلی صاف باشد وسطح خارجی آن باید در برابر فشار و همینطور خوردگی به علت رطوبت خیلی مقاوم باشد .

استوانه ای که درون سیلندر جایی میگیرد و با فشار روغن حرکت می کند پیستون گفته میشود.پیستون باید ساختارخیلی دقیق و صافی داشته باشد و در برابر فشار بار مقاومت لازم را داشته باشد.دریک بالابر هیدرولیکی نیرو بوسیله پیستون به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به صفحه کفی بالابرمنتقل میشود.

پاوریونیت وظیفه نگهداری و بستر انتقال روغن جک را بر عهده دارد،که در دو نوع موتور هوا خنک و موتور غوطه ور در روغن در بازار موجود است.

استراکچر و قاب کابین و یا صفحه کفی بالابر کاراسلینگ نام دارد که در مسیر ثابت و مشخص شده درون ریل حرکت می کند.

    شرکت هیدروفربد در راستای احترام به سلیقه و نیازهای مهم مشتریان ،در تولید بالابرهای خود در درجه اول امنیت خود مصرف کننده و کالای وی ،و در درجه دوم کیفیت خوب محصول ارائه شده به مشتریان و در نتیجه رضایت کامل آنها را هدف خود قرار داده است ،بنابراین در تولید بالابر هیدرولیکی از بهترین قطعات و متریال استفاده می کند،باهم قسمتهای مهم بالابر هیدرولیکی را باهم مرور میکنیم:

   جک هیدرولیکی تولید شده توسط شرکت هیدرو فربد ،از بهترین نوع سیلندر و پیستون ،وارداتی از کشور رومانی است ،سیلندر از آلیاژ مخصوص و در مقابل فرسایش و ترکیدگی بسیار مقاوم می باشد ،سطح پیستون بسیار سخت  و مقاوم و صیقلی است که همراه با لوازم عایق بندی CFW کشور آلمان ، به ندرت به روغن ریزی می افتد.این جکها در استفاده دراز مدت استهلاک خیلی کمی دارند.

    پاور یونیت:که همان موتور یا نیروی محرکه بالابر هیدرولیکی می باشد از یک تانک و متعلقات داخل آن تشکیل شده است.تانک پاور یونیت  با توجه به قدرت و ظرفیت بالابر هیدرولیکی، بزرگ یا کوچک ساخته می شود و روغن هیدرولیک به اندازه مناسب درون آن ریخته می شود.بدنه تانک پاور یونیت از ورق 3 میل با استحکام بالا ساخته می شود.درون پاور یونیت یک موتور قوی و بادوام  غوطه ور در روغن ساخت کشور ایتالیا قرار دارد. برای پمپاژ روغن یک پمپ از نوع اسکرو که صدا تولید نمی کند به موتور متصل می باشد.این پمپ هم ساخت ایتالیاست که برند آن saeim یا setima می باشد.برای حرکت نرم و بدون شوک جک هیدرولیک یک دستگاه سایلنسر هم به موتور وصل می شود.پک پاور یونیت ممکن است در مکانی جانمایی شود که در معرض سرما باشد،چون سرما باعث غلیظ شدن روغن می شود،این سفتی روغن باعث اختلال در حرکت جک و بالابر می گردد،بنابراین یک گرم کن روغن (هیتر اویل)درون پاور یونیت قرار داده می شود تا دمای روغن را در یک رنج مناسب ثابت نگه دارد.برعکس در محیطهای خیلی گرم ،یا مناطق گرمسیری روغن هیدرولیک بدون استارت خوردن بالابر هیدرولیکی ، خیلی گرم و یا داغ است.استفاده از بالابر هیدرولیکی با دمای روغن بالا صلاح نیست  چرا که بالابر بازده مطلوبی ندارد.مخصوصا اگر قرار باشد یک بالابر هیدرولیکی زیاد استارت بخورد.در چنین شرایطی برای پایین امدن دمای روغن و خنک نگهداشتن پاور یونیت از سیستم کولینگ استفاده می شود.سیستم کولینگ می تواند خیلی ساده باشد ،مثلا قرار دادن یک کولر در اتاقک پاور یونیت. و میتواند خیلی مجهز و استاندارد باشد .به این صورت که مانند سیستم خنک کننده اتومبیل ،روغن از داخل پاور یونیت توسط لوله به رادیاتور سیستم کولینگ منتقل شده،خنک می شود و دوباره به پاور یونیت برمی گردد.

                                                                                                  

   کار انتقال روغن هیدرولیک به جک هیدرولیک با مدیریت شیربرقی صورت میگیرد . کنترل سرعت و مقدار خروج و یا ورود روغن به جک و پاور یونیت  وظیفه شیر برقی است. شیربرقی ها تک بوبین،دو بوبین،سه بوبین و چهار بوبین ساخته می شوند که بسته نوع و قدرت بالابر هیدرولیکی از آنها استفاده می شود.اینکه شیربرقی ساخت چه شرکتی باشد بر عملکرد بالابر هیدرولیکی تاثیر مستقیم دارد .ما بر روی پاور یونیت خود از شیربرقی بلین(Blain)آلمان استفاده میکنیم که علاوه بر کیفیت و دوام بالا در عملکرد خود خطایی ندارد.

     برای انتقال بار یا نفر به طبقات بالا درربالابر هیدرولیکی از کار اسلینگ استفاده می شود.بستگی به نوع کاربری بالابر هیدرولیکی،کار اسلینگها را می شود  خیلی ساده یا خیلی مجهز و محکم بساخت.درصورتی که از بالابر برای حمل بار های خیلی سبک استفاده می کنیم و نیاز به ظاهری زیبا نداریم ،می توانیم از یک کار اسلینگ ساده و معمولی که قطعات آن با جوشکاری به وصل شده اند استفاده کنیم.اگر بالابر هیدرولیکی وظیفه حمل بار سنگین یا بار و نفر باهم  برعهده دارد ، باید از کار اسلینگهای ظرفیت بالا و محکم که تمام پیچ و مهره هستند و با ماشین خم کاری شده اند و پانچ ولیزرند،استفاده کنیم.این کار اسلینگها در حالت عادی برای کارهای معمولی ،دارای نرده حفاظ هستند،اما قابلیت نصب کابین را هم دارند تا در صورت نیاز آتی مصرف کننده ،برای حمل نفر با ایمنی کامل ،مشتری محدودیتی نداشته باشد.لازم به ذکر است که در بعضی ساختمانها به علت محدودیت ارتفاع و نبود اور هد لازم از کار اسلینگ معکوس استفاده می شود.

                                                                                                      

    اهداف نصب بالابر هیدرولیکی برای مردم معمولا کار راه اندازی امور خویش است به این معنی که هر چیزی یا کسی که نشود یا سخت باشد که از پله جابجا شود ، با استفاده از بالابر هیدرولیکی به راحتی جابجا می شود .کسانی که کم توان و مسن هستند یا محموله های سنگین ، موضوعات هدف در بالابر هیدرولیکی هستند. نوع کاربری بالابر هیدرولیکی مکان بالابرهیدرولیکی را در ساختمان تعیین می کند.چیزی که ممکن است فرسودگی یک بالابرهیدرولیکی را جلو بیاندازد و یک سیستم کارامد و مستحکم را دچار خرابی کند ، عدم توجه به مراقبت و استفاده صحیح از این وسیله مفید است. باید بپذیریم که گرما،سرما،باران،گرد و خاک،عدم سرویسکاری منظم ،بالابر هیدرولیکی را آسیب پذیر می کند.کاور و پوشش برای بالابرهیدرولیکی که در فضای باز نصب شده است ، استهلاک و فرسودگی آن را به تاخیر می اندازد.

    بالابر هیدرولیکی قابلیتها و کاربردهای متنوعی دارد ، من جمله حمل نفر و حمل بار . ایمنی در بالابر هیدرولیکی باید بطور کامل رعایت شود . ایمنی فقط حفظ سرنشین یا محموله بالابر هیدرولیکی نیست . بلکه خود بالابر هیدرولیکی هم نیاز به محافظت دارد. یا زمانی که بالابر هیدرولیکی در بالاترین نقطه مسیر باشد ، وجود افراد متفرقه در پایین ترین نقطه مسیر در محدوده بالابر ، ممکن است خطری آنها را تهدید کند.این خطرات چه می تواند باشد ، قطعا سقوط احتمالی اجسام از روی کفی بالابر هیدرولیکی به پایین ممکن است هم به تاسیسات زیر دستی بالابر خسارت وارد کند و هم به کسانی که در آن  محدوده قرار دارند آسیب برسد.پس لازم است اگر بالابر هیدرولیکی کابین سقف دار ندارد . اطراف کفی بالابر دیواره یا نردهای مناسب تعبیه شود که از سقوط اجسام به پایین جلوگیری کند.

فروش:

مهندس مرادی66 494 66 0912

مهندس عزیزی95 77 234 0912


تنظیمات